Hakkımızda

TARİHÇE

İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalı, 1997 tarihinde kurulmuş; ancak ilk öğrencilerini 1998-1999 eğitim öğretim döneminde almıştır. Kurulduğu günden itibaren İlköğretim matematik öğretmenliği lisans programına toplam 2123 öğretmen adayını kayıt yaptırmıştır. 1998-1999 yılından beri 25 yıllık süreçte ilköğretim matematik öğretmenliği programına kayıt yaptıran 2123 öğretmen adayından (aktif olarak öğrenimine devam edenler hariç tutulduğunda) 1480 (%81) öğretmen adayı başarı ile mezun olmuştur. Kayıt yaptıran 211(%11) öğrencinin ise kendi isteği, azami öğrenim süresinin dolması vb. gibi nedenler ile kaydı silinmiştir. 145(%8) öğrenci ise yatay geçiş ile başka bir üniversite ya da programa yatay geçiş yapmıştır. İlköğretim matematik eğitimi anabilim dalı kurulduğu tarihte Atatürk Üniversitesi’ne bağlı Erzincan Eğitim Fakültesi’nin bir programı olarak öğretime başlamıştır. 2006 yılından sonra ise yeni kurulan Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi’ne bağlı olarak faaliyetlerini sürdürmektedir. İlköğretim Matematik Eğitimi lisans programı Yüksek Öğretim Kurulu tarafından 2018 yılında hazırlanan paket programın 2021 yılında Kariyer Planlama dersinin eklenmiş versiyonu uygulamaktadır. Matematik Eğitimi Anabilim Dalı’nda; 4 yıllık lisans eğitiminin yanı sıra hem yüksek lisans hem de doktora düzeyinde lisansüstü eğitim hizmeti sunulmaktadır. İlköğretim matematik öğretmenliği programından mezun olan öğretmen adayları MEB kadrolarının yanı sıra özel eğitim kurumlarında ve akademisyen olarak iş bulma olanaklarına sahiptirler.

 

EĞİTİM OLANAKLARI

Anabilim dalımız öğrencileri üniversitemiz bünyesinde bulunan zengin kütüphaneden, öğrencilerin kullanımına açık olan bilişim merkezlerinden, sportif ve kültürel etkinlikler için spor salonundan ve kültür merkezi olanaklarından yararlanabilmektedir.

Tüm dersliklerimiz teknoloji sınıfı olup projeksiyon cihazı bulunmaktadır. Matematik Eğitimi Anabilim Dalı`nın 1 adet matematik eğitimi laboratuvarı da bulunmaktadır. Bu laboratuvarda özellikle matematik eğitimine özgü pedagojik alan bilgisine yönelik öğretim materyalleri, akıllı tahta mevcut olup oturma düzeni açısından istenildiği şekilde dizayn edilebilmektedir. Öğrencilerimiz Farabi, Erasmus ve Mevlana programlarından yararlanabilirler. Ayrıca çift anadal, yandal programlarıyla farklı alanlarda diploma sahibi olabilirler.

 

HEDEF: İlköğretim Matematik Öğretmenliği programının hedefi; matematik ve matematik eğitimi alanına özgü temel bilgi ve becerilere hakim, milli, evrensel ve etik değerleri benimsemiş, alanındaki gelişmeleri yakından izleyen, öz düzenleme, etkili iletişim ve işbirliği becerilerine sahip, yaşam boyu öğrenmenin bilincinde olan, insana, topluma ve doğaya duyarlı, entelektüel, girişimci ve yenilikçi düşünen, bu bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırabilecek, kişisel ve mesleki yaşamlarında öğrencileri için doğru bir model olabilecek matematik eğitimcileri yetiştirmektir.

AMAÇ: Matematik ve matematik eğitimi alanına dair temel bilgi ve becerilere sahip öğretmenlik mesleği tutum ve değerlerini benimseyen matematik eğitimcileri yetiştirmektir.

MİSYON: Milli, evrensel ve etik değerlere bağlı, eleştirel ve yaratıcı düşünen, problem çözme becerisine hâkim, bilgi toplumunun yeniliklerine ayak uydurabilen bilimsel, sanatsal, kültürel birikime sahip matematik eğitimi alanında bilimsel bilgi üreten ve bilimsel gelişmeleri takip eden öğretmen ve bilim insanı yetiştirmektir.

VİZYON: Matematik eğitimi alanında ulusal ve uluslararası standartlarda bilimsel ve pedagojik olarak donanımlı öğretmen ve bilim insanı yetiştiren öncü bir eğitim ve araştırma programlardan biri olmaktır.

 

LİSANS VE LİSANS ÜSTÜ PROGRAMLAR VE SÜRELERİ

Lisans Programı: 4 yıl (İlköğretim Matematik Öğretmenliği)

Yüksek Lisans: 2-3 yıl

Doktora: 4  yıl ve üzeri

 

Dr. Öğr. Üyesi Zeynep ÇAKMAK GÜREL

Anabilim Dalı Başkanı